OSKULD OR NOT?

LET'S START WITH SOMETHING SIMPLE!

Vilken ålder är bäst att ta ens oskuld?:
Det finns absolut ingen särskild ålder på det! Enligt mig och mina åsikter så bör man vänta tills man tror sig ha träffat den "rätta". Med det vill jag säga att man inte ska ta en tjej/kille i högen bara för att bli av med oskulden. Även efter man blivit av med oskulden och found out that he wasn't the one så ska man inte hoppa i säng med vem som helst!

Varför inte?:
För sjukdomar framförallt! De finns otroligt många olika könssjukdomar. Vissa blir man aldrig av med t.ex som AIDS och HIV. Sen finns de andra könssjukdomar som är återkommande och vissa kan man bli steril av. Förresten så tror jag att man kan bli steril av nästan alla förutom herpes? Det får vi kolla upp!

Varför ska det vara speciellt att ta oskulden?:
För det ska vara med en kille/tjej som man verkligen tycker om! Nivet när ens hjärta slår extra slag när man tänker på personen. Man ska helt enkelt ta allt i sin egen takt. Är man inte redo så väntar man i några veckor, eller kanske till och med månader. Det är helt upp till var och en!

Man bör också veta en hel del om sex innan man har det för första gången. Killen kan t.ex komma hur som helst, till och med innan han har fått in kuken (om han inte haft sex innan). Därför är det också bra att ha kondom, för att skydda sig. Vem vill bli en gravid tonåring?

FRÅGER? KOMMENTERA!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0